BERILAH AKU PETUNJUK

05 March 2012
ASSALAMMUALAIKUM

Ya Allah.. Kau mengerti segalanya... kau mengetahui segalanya... kami insan yang hina.. hina dari pancaran yang penuh dusta... dek kerna duniawi yang kami alpa.. antara perjalanan menuju persinggahan selanjutnya... 
Ya Allah.. Andai aku tersasar.. kau berikan lah nur taufik dan hidayah mu... andai aku gusar... kau berikanlah seteguk nur kasih mu... andai aku lupa... kau berikanlah rahmat dan peringatan mu... kerna aku hanya insan yang berdiri dimuka bumi ini mencari nur mu Ya Allah..
 Ya Allah... Jangan kau palingkan aku dari nur mu Ya Allah.... Jangan sesekali kau lemparkan secebis kesesatan pada ku... kerna kau maha mengetahui... Yakni kejadian langit dan bumi... bulan dan matahari... kerna kau maha agung... maha mencipta dan maha kaya... 
Ya Allah... Sesungguhnya aku mencari semula hakikat kehidupan ini... hakikat yang telah lama terlepas dari genggaman ku... lalu lalai dan terus dibawa arus dunia... lantas menderhaka padamu menjadi ikutan....
 Ya Allah.. Apakah ini ujian buat ku... atau inilah hidayah mu... membawa ku hijrah ke dasar lubuk hati... mencari nur sejati tiada terperi.... 
Ya Allah... Sesungguhnya aku insan yang sentiasa memerlukan mu.. kerna ku tahu Engkau sentiasa bersama ku.... sentiasa memerhatikan ku... lantas membuat diriku sentiasa menghanturkan diriku padamu... 
Ya Allah... Jalan kau beri terang dan nyata... namun aku insan yang lalai lagi alpa... sentiasa terpesong dari landasan mu... sentiasa dihimpit kemaksitan... sentiasa melupakanmu.... Namun... Andai Kau turunkan ujian padaku... sesungguhnya Engkau maha mengasihani... Maha mengetahui akan kejadian hari-hari ku... 
oleh itu Ya Allah...Kau hapuskan lah dosa-dosa ku... dosa-dosa yang bagaikan pepasir ini tidak sanggup ku pikul.. sebelum menghadap mu Ya Allah.....



IKHLAS DARI...
CIK QUAKER..

--------------------------------------------------------------


Free Template Blogger collection template Hot Deals BERITA_wongANteng SEO theproperty-developer

0 berbisik pada quaker: